Mobitel prepoznaje punjač, ali ne puni bateriju - što napraviti?
Većina vlasnika pametnih telefona puni svoje uređaje svaki dan. Tijekom punjenja se neke osobe ipak mogu suočiti s netipičnim problemom. On se tiče situacije u kojoj priključimo mobitel na punjač, pametni telefon normalno signalizira da ga prepoznaje, ali nakon nekoliko sati razina baterije ne raste. Zašto se to događa i što možete napraviti u ovakvoj situaciji?
Preuzmite aplikaciju za provjeravanje rada punjača

Aplikacije za analizu procesa punjenja pametnog telefona nalaze se i u trgovini Google Play, i u App Storeu. Primjer ovakve aplikacije je softver Ampere. On utvrđuje količinu struje koja se troši prilikom punjenja pa tako provjerava puni li se uopće pametni telefon. Signali u boji nas informiraju raste li razina baterije u određenom trenutku ili se smanjuje, te kakav je protok energije.
Tako možete otkriti da se, iako pametni telefon signalizira punjenje, energija preuzima u manjoj količini nego što je trenutna potrošnja mobitela.
Stavite novu bateriju

Najčešći je uzrok situacije u kojoj se mobitel ne puni, iako prepoznaje punjač, pokvarena ili jednostavno stara baterija. Ona više nije u stanju u sebe primiti iste količine energije kao ranije. Bolje je što prije promijeniti bateriju jer pokvaren akumulator može napuhnuti ili iscuriti te prouzrokovati znatno veće oštećenje pametnog telefona. Nažalost, u većini novih mobitela ne možete sami promijeniti bateriju. Da biste to napravili, morate otići u servis mobitela ili iskoristiti garanciju pod kojom je Vaš mobitelmobitel.
Promijenite postavke mobitela
Optimizacija baterije može imati veći utjecaj na njezin vijek trajanja nego što mislite. Dok se novi pametni telefoni automatski optimiziraju po pitanju štednje energije, stariji mobiteli mogu se znatno lošije snalaziti s upotrebom novih aplikacija. Kao rezultat, baterija jako brzo troši energiju, osobito ako sve vrijeme koristite sve dodatne funkcije pametnog telefona. Od njih su najpopularnije Bluetooth veza, Wi-Fi ili NFC. Ako niste u stanju napuniti telefon premda je on priključen na punjač, vrijedi urediti svoje postavke za štednju energije.
Ako se pokaže da je problem s punjenjem mobitela počeo manje-više u isto vrijeme kada i ažuriranje softvera, možda će biti neophodno vratiti stariju verziju Android sustava. S druge strane, ako se ne sjećate kada ste zadnji put ažurirali softver, vrijedi pokušati ažuriranje. Ne zaboravite pak da nije uvijek dobro za starije modele pametnih telefona instalirati najnoviji operativni sustav.
Provjerite kabel punjača i utičnicu
Čak ako Vaš pametni telefon signalizira da je stavljen na punjenje, uvijek vrijedi provjeriti radi li punjač ispravno. Prije svega utvrdite radi li punjač nakon što ga priključite na drugu utičnicu. Provjerite također ima li oprema neke tragove oštećenja. Adapteru može npr. puknuti kućište ili se njegov kabel može na nekom mjestu slomiti.
Ispitajte također utikač punjača i utor za punjenje na mobitelu jer su se i oni mogli oštetiti. Ako primijetite da je kabel labav u utoru i da lako ispada iz njega - to može biti uzrok Vaših problema s punjenjem. U ovakvoj situaciji najbolje je nabaviti novi punjač. Pa ipak, prije nego što se odlučite za kupnju novog punjača, provjerite nalazi li se u utoru za punjenje prašina ili druga onečišćenja. Njih treba vrlo oprezno ukloniti.
